УВАГА! УВАГА! УВАГА! 7 ігор, які допоможуть батькам відірвати дітей від планшетів
Можливі причини проблем у навчанні дітей:
- Учень швидко стомлюється, а регулювати свій темп навчання неспроможний.
- Батьки не вміють допомогти учневі або ставляться до нього, як до підлітка (пояснять лише раз, вважаючи, що цього досить) або як до малюка — повторюють те саме безліч разів.
- Дорослі не вміють зацікавити дитину навчальною працею.
- Дитина не в змозі уважно працювати в школі й удома, оскільки навчальна завантаженість для неї непосильна.
- Батьки надто пригнічують учня погрозами й покараннями.
- Не вміють своєчасно схвалити й підбадьорити дитину.
- Дорослі іноді не вміють чітко пояснювати, давати ділові поради.
- Батьки нерідко не дотримуються принципу єдності вимог у навчанні: кожен нав'язує дитині свій стиль роботи.
“ Сім’я в нашому суспільстві – говорив В.О.Сухомлинський, - це первинний осередок багатогранних людських відносин – господарських, моральних, духовних, психологічних, естетичних. І звичайно, виховних”.
Поради В.О.Сухомлинського:
- Виховуючи свою дитину, ти виховуєш себе.
- Без будь-кого з нас Батьківщина може обійтися, але будь-хто з нас без Батьківщини – ніщо.
- Розніжені і розбещені індивідууми формуються тоді, коли в їхньому житті домінує єдина радість – радість споживання.
- Справжня любов народжується тільки в серці, що пережило турботи про долю іншої людини.
- Дитина – дзеркало родини; як у краплі води відбивається сонце, так у дітях відбивається моральна чистота матері і батька.
- Людина народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний.
- Совість – це емоційний страж переконань.
- Роки дитинства – це насамперед виховання серця.
- Багато лих мають своїми коренями саме те, що людину з дитинства не вчать керувати своїми бажаннями.
“ Скрізь вас можна замінити іншими працівниками від сторожа ферми до міністра. Але справжнього батька не замінить ніхто… Щастя батьківства і материнства – це не манна небесна, воно не приходить святковим гостем. Воно важке і вистраждане. Воно приходить тільки до тих, хто не боїться одноманітної, багаторічної праці – праці до самозабуття. Складність цієї праці полягає в тому, що вона, ця праця, являє собою злиття розуму і почуттів мудрості і любові. Там, де втрачена ця мудра батьківська і материнська здатність, там щастя стає маревом ” - говорив до батьків В.О.Сухомлинський.
Заповіді італійського педагога Марії Монтесорі
1.Дітей вчить те, що їх оточує.
2.Якщо дитину часто критикують – вона вчиться засуджувати.
3.Якщо дитину часто хвалять – вона вчиться оцінювати.
4.Якщо дитині демонструють ворожість – вона вчиться битися.
5.Якщо з дитиною чесні – вона вчиться справедливості.
6.Якщо дитину часто висміюють – вона вчиться бути боязкою.
7.Якщо дитина живе з почуттям безпеки – вона вчиться вірити.
8.Якщо дитину часто ганьблять – вона вчиться відчувати себе винуватою.
9.Якщо дитину часто схвалюють – вона вчиться добре до себе ставитися.
10.Якщо до дитини часто бувають поблажливі – вона вчиться бути терплячою.
11.Якщо дитину часто підбадьорюють – вона набуває впевненість у собі.
12.Якщо дитина живе в атмосфері дружби і відчуває себе необхідною – вона вчиться знаходити в цьому світі любов.
13.Не кажіть погано про дитину – ні при ній, ні без неї.
14.Концентруйтеся на розвитку хорошого в дитині, так що в підсумку поганому не залишатиметься місця.
15.Будьте активні в підготовці середовища. Проявляйте постійну ретельну турботу про неї. Показуйте місце кожного розвивального матеріалу і правильні способи роботи з ним.
16.Будьте готові відгукнутися на заклик дитини, яка потребує вас. Завжди прислухайтесь і відповідайте дитині, яка звертається до вас.
17.Поважайте дитину, яка зробила помилку і зможе зараз або трохи пізніше виправити її, але негайно суворо зупиняйте будь-яке некоректне використання матеріалу і будь-яку дію, що загрожує безпеці самої дитини або інших дітей.
18.Поважайте дитину, що відпочиває або дивиться за роботою інших, або розмірковує про те, що вона зробила або збирається зробити.
19.Допомагайте тим, хто хоче працювати, але поки не може вибрати собі заняття до душі.
20.Будьте неустанними, роз’яснюючи дитині те, чого раніше вона зрозуміти не могла – допомагайте дитині освоювати те, що не було освоєно раніше, долати недосконалість. Робіть це, наповнюючи навколишній світ турботою, стриманістю і тишею, милосердям і любов’ю. Будьте готові допомогти дитині, яка перебуває в пошуку і бути непомітним для тієї дитини, яка вже все знайшла.
21.У поводженні з дитиною завжди дотримуйтеся кращих манер – пропонуйте їй краще, що є у вас самих.